Inledning

För att ni ska hänga med i bloggen så finns det lite bakgrundsfakta ..

Under 4 veckor i Maj månad gick jag Barskolan Academys bartenderutbildning här i London. Barskolan hade vi på Roxy Bar & Screen och vi var totalt 9 tjejer som gick kursen. Vi hade galet roligt tillsammans. När utbildningen var slut var det dags att åka hem igen - för att tjäna lite cash. 9 veckor senare tog jag mitt pick & pack och flyttade tillbaks.
Roxy ligger på Borough High Street - nära London bridge. Eftersom att jag redan har tillbringat 4 veckor här så är det lite hemmakänsla här. Därför bor jag nu på Dover Castle. Ett småsunkigt men trots allt charmigt hostel 2 minuter från Borough Station. I mitt rum finns 11 bäddar, vilket betyder att det är alltid någon här. Förrutom just nu faktiskt. Jag älskar hostellivet. Det är superkul. Det ända jobbiga är att jag lever i mina väskor. Det finns ingen möjlighet att packa upp.

Nu har jag varit i London i snart 2 veckor. Anledningen till att jag kom tillbaks var att jag ville jobba som bartender här i storstan. Jag började söka jobb när jag kom hit. Då var det mest genom internetsidan Gumtree. Därigenom fick jag en intervju på Grand Union. En dag åkte jag och Lina - en av tjejerna från kursen som valde att stanna kvar i London - till Clapham och lämnade CV. Det gav också resultat då jag fick en provjobbning på Revolution. För några dagar sedan hade jag panik då jag insåg att jag fått båda jobben. Vilket väljer man?? Det blev Grand Union och hittills känns det som ett bra val.

Grand Union har 9 ställen hittills och den 26:e augusti ska dom öppna sitt 10:e i Wandsworth. Det är bara ny personal som ska jobba där och alla vi träffades igår. I 2 veckor ska vi ha training och sen börjar vi på öppningen. Då är det på riktigt. Igår fick vi reda på allt som har med företaget att göra - i stora drag. Imorgon ska vi ha cocktailtraining och gå igenom servicen. Alla som jag träffade igår verkar supertrevliga och jag tror verkligen att vi kan ha hur kul som helst tillsammans. Så jag är grymt exalterad och ser verkligen fram emot att börja på riktigt.

I bloggen kommer jag skriva det mesta om det mesta. Jobbet, hostellivet och allt annat som händer. Jag är trots allt i London så något borde väl hända. Så läs, kommentera, fråga och tipsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0