Nu börjar vi om på nytt igen .. .

Hej internet-världen!
Allt gammalt är borta så nu börjar vi om.
För 8 veckor sedan kom jag hem från Tanzania - osv osv .. .
Den som vill läsa om det får vända sig till resdagboken.se - alias Helenabrodin.
Nu har jag varit hemma ett tag, vilket betyder att det är dags att ge sig iväg igen.

På söndag drar jag till London för att göra Barskolan Academy's bartenderutbildning. Tror ni att jag längtar eller? Det ska bli helt galet kul! Så förhoppningsvis är jag utbildad bartender när jag kommer hem om 4 veckor. Det är inte helt fel. Under tiden jag är där tänkte jag skriva här. Man får ju uppdatera omvärlden - eller kanske hela världen - om vad som händer.

Men nu är jag fortfarande i Sverige och idag är det Valborg. För några år sedan betydde det att supa sönder skallen nere på någon avlägsen strand - kanske till och med i Böste? I år blir det dock grillning i Brodins trädgård. Grillspett från möllers, galet god tzatsiki och öl. Nu är det sommar mina vänner. Vi ska dra ut musik och ett par kanonvärmare på uteplatsen så kan det utan tvekan bli en helkväll.

Nu ska jag fortsätta tvätta, lyssna på Lars Winnerbäck (ännu ett sommartecken) och förpacka. Ni vet när man först packar för att se vilken resväska man ska ha för att allt ska få plats. Eller är det bara jag? Ha en kanonvalborg.


Kommentarer
Postat av: martina

hahaha ... böste ;)

2010-05-01 @ 11:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0